4 ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΧΑΡΙΣΕΙ Η ΚΗΠΟΥΡΙΚΗ Previous item 13 φυτά με γαλάζια και... Next item Πυξάρι, θάμνος με εύκολη...

4 ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΧΑΡΙΣΕΙ Η ΚΗΠΟΥΡΙΚΗ

Αν ψάχνετε τρόπο να χαλαρώσετε μέσα στους ξέφρενους ρυθμούς της καθημερινότητάς σας και να έρθετε κοντά στη φύση, δοκιμάστε να κάνετε mindful κηπουρική.

Η φροντίδα των φυτών σε μια καθημερινότητα γεμάτη υποχρεώσεις και ένταση μπορεί να γίνει μια δραστηριότητα ευεξίας, θετικής σκέψης και φροντίδας του ίδιου σας εαυτού.

Συνδυάζοντας την κηπουρική με πρακτικές mindfulness –το λεγόμενο mindful gardening– στον χρόνο που ο καθένας διαθέτει, μπορείτε να προσφέρετε στον εαυτό σας το διάλειμμα ηρεμίας και γαλήνης που χρειάζεστε.

Άλλωστε, η σύνδεση του ανθρώπου με τη φύση είναι πολύ δυνατή, παρά το γεγονός ότι περνά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του ανάμεσα σε τοίχους ή μπροστά από οθόνες.

H mindful κηπουρική αυξάνει το αίσθημα της ελπίδας και της χαράς

Η φροντίδα των φυτών με ενσυναίσθηση, η παρατήρηση των σπόρων που φυτρώνουν και των λουλουδιών που ανθίζουν είναι μια υπενθύμιση ότι σε κάθε περίπτωση και παρά τις όποιες δυσκολίες τα φυτά προχωρούν, αναπτύσσονται, δίνουν καρπούς.

Η χαρά και η ελπίδα που νιώθουμε καθώς τα φυτά μας ανθίζουν ή βγάζουν νέους βλαστούς είναι το αίσθημα αισιοδοξίας πως ό,τι κι αν συμβαίνει στη ζωή, εμείς θα προχωρήσουμε, θα «ανθίσουμε».

Σας βοηθά να ζείτε στο παρόν

Είναι τόσο εύκολο να ανησυχείτε για υποχρεώσεις και μελλοντικά σχέδια ή να μένετε κολλημένοι σε γεγονότα του παρελθόντος!

Με πρακτικές mindfulness κατά τη διάρκεια της φροντίδας των φυτών, με ενσυνείδητες αναπνοές, παρατήρηση και ευγνωμοσύνη, το μυαλό εκπαιδεύεται να μένει στο παρόν, να παρατηρεί αυτά που συμβαίνουν τώρα.

 Έτσι, απελευθερώνεται από σκέψεις και αρνητικά συναισθήματα.

 Το μυαλό μπαίνει σε μια διαφορετική ροή, γαληνεύει καθώς οι σκέψεις ηρεμούν.

Προσφέρει περισσότερη ενέργεια

Η φύση είναι η καλύτερη πηγή επαναφόρτισης. Την επόμενη φορά που θα έχετε την ανάγκη ενός ακόμα καφέ για δύναμη και ενέργεια, δοκιμάστε αυτή την πρακτική mindful κηπουρικής:

Πριν ξεκινήσετε την πρακτική, βαθμολογήστε την ενέργειά σας σε μια κλίμακα από 1 (χαμηλή) έως 10 (ψηλή).

Πάρτε μια βαθιά εισπνοή και βγάλτε αργά τον αέρα.

Διαλέξτε ένα φυτό στον κήπο ή τη βεράντα και παρατηρήστε προσεκτικά το σχήμα, τα φύλλα, τα λουλούδια του.

Νιώστε τις μυρωδιές. Μπορείτε να τις αναγνωρίσετε;

Άγγιξτε τα πέταλα των λουλουδιών. Πώς τα νιώθετε ανάμεσα στα δάχτυλά σας;

Κλείστε τα μάτια και χαιδέψτε τα φύλλα. Πώς τα νιώθετε; Παρατηρήστε οποιαδήποτε αίσθηση ξυπνά στο σώμα και το μυαλό σας.

Ολοκληρώνοντας αυτή την πρακτική, βαθμολογήστε ξανά την ενέργειά σας.

Βοηθά να συνδεθείτε με τον εαυτό σας

Όπως κάθε άνθρωπος, έτσι κι εσείς νιώθετε πολλά και διαφορετικά συναισθήματα στη διάρκεια της ημέρας: χαρά, λύπη, θυμό, απογοήτευση.

Όλα τα συναισθήματα χρειάζεται να τα καλοδεχτούμε και να τα αναγνωρίσουμε.

Αυτό θα συμβεί μόνο αν συνδεθούμε με τον ίδιο μας τον εαυτό, με το μυαλό και τη ψυχή μας.

Η κηπουρική είναι ένας ενεργός τρόπος να εφαρμόσετε πρακτικές mindfulness και έτσι να κοιτάξετε βαθιά μέσα σας.

Σας δίνει τη στήριξη που χρειάζεστε για να αγκαλιάσετε όλα τα συναισθήματα και να ζήσετε την κάθε στιγμή όπως αυτή είναι.

Η mindful κηπουρική είναι μια πρακτική που χρειάζεται χρόνο, επιμονή και υπομονή.

Είναι μια διαδικασία εκπαίδευσης στην αποδοχή, μια διαδικασία που επικεντρώνεται στο παρόν, στο τώρα. Είναι μια πρακτική που προσφέρει χαρά και γαλήνη, και τα φυτά είναι οι καλύτεροι φίλοι, για να βοηθήσουν σε αυτό το ταξίδι αυτογνωσίας και ενσυναίσθησης.

Διαβάστε εκατοντάδες άρθρα που θα σας λύσουν κάθε απορία για #green-masters πατώντας εδώ